TOP IN JERUSALEM

http://www.hallindseyoracle.com/asx/16_256k.asx
Never in history have so many nations been armed with such weapons of mass destruction. Driven by the violent passions of Islam against Israel and Western culture, Muslim nations of the Middle East are bent on war. Islamic fundamentalism has inflamed the Muslims of the world with the spirit of jihad. See how profit-driven nations like China, Russia, North Korea, France, Germany etc. continue to sell weapons of mass destruction to the Islamic war machine. In this new and powerful video Hal Lindsey shows how it fits precisely into the predicted pattern for The Last Days. Hal Lindsey.

KOHTI KRISTUKSEN TEMPPELIÄ
Aabrahamin uskoa koeteltiin 4000 vuotta sitten. Herra käski kuin Baal ikään Aabrahamia ottamaan poikansa Iisakin mukaansa ja uhraamaan lapsensa. Mutta se oli vain kuuliaisuuden koetusta. Moorian vuori löytyi, mutta Herra käskikin uhrata karitsan. 2000 vuotta myöhemmin Jumala antoi oman poikansa. 2000 vuotta myöhemmin edetään kohti Jumalan Karitsan paluuta hallitsemaan Kuninkaana Jerusalemiin. Israelin valtion tiedettiin syntyvän. Temppelivuorelta tiedetään katoavan moskeijat ja tilalle voi tulla juutalaisten kolmas temppeli. Siihen sitten Antikristus tuo kuvansa kolmeksi ja puoleksi vuodeksi, kunnes sen jälkeen Messiaan näkyvä paluu koittaa ja vuorossa on Kristuksen temppeli tuhanneksi vuodeksi. * Sanan Jerusalem haku Raamatusta, mainittu 766 jakeessa. Sanan temppeli haku Raamatusta, mainittu 593 jakeessa.

JERUSALEM TEMPPELINÄ JA KAUPUNGIN YLIN KOHTA

Meissä, jotka sijoitamme Daniel 9:27:n lopun aikaan, jokseenkin kaikki puoli miljardia ihmistä ovat omaksuneet tai heille on opetettu, että Daniel 9:27:n mukaan juutalaiset rakentavat Temppelivuorelle kolmannen temppelin, uudistavat uhripalveluksensa siinä ja sinne Antikristus tulee laitattamaan kuvansa, kuten Antiokuskin laittoi kreikkalaisen jumalakuvan.
Helluntaisaarnaaja Savitaipaleelta ym., jotka ovat käyneet Daniel 9:27 meidän ajassamme käsitystä vastaan, ovat tehneet sen usein syystä, että katsovat, etteivät juutalaiset rakenna mitään uutta temppeliä tai että Uusi testamentti ei sellaisesta puhu.
Mitä 2 Tess 2:4 sanoo: "tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."
Aapeli Saarisaloa ym. eteviä luterilaisia uskomattomille luterilaisille ym. tuota on liitetty paavin kirkon syntyyn, mutta kysymys siis on vasta vihan ajan edellä tulevasta laittomasta miehestä, antikristuksesta. Antikristus asettuu Jumalan temppeliin. Vanhojen tapahtumien perusteella voidaan puhua uudesta juutalaistemppelistä. En ole tyrmännyt mahdollisuutta, etteikö uutta juutalaistemppeliä voitaisi rakentaa vaan Raamatun tutkimuksessa päätynyt siihen, että se mihin viimeinen Antikristus nousee ja laitattaa kuvansa ei olisi juutalaistemppeli Temppelivuorella vaan Daniel 9:27 "temppelin ylimmällä" tarkoittaisi Jerusalemin kaupungin ylintä kohtaa, josta Antikristuksen parodioitava Jeesus Kristus nousi taivaaseen. Niin myös 2 Tess 2:4 "Jumalan temppeli" sopii mielestäni ja monien Daniel 9:27 ei kuulu aikaamme selittäjienkin mielestä paremmin olemaan kaupunki Jerusalem kuin juutalaistemppeli. Minulla on profeetallisen Sanan selityksissäni puutteena se, etten ole käynyt tutustumassa Israelin Pyhiin paikkoihin, mutta toisaalta se voi olla etukin. Nimittäin pelkästään Raamatun perusteella saatoin ennustaa, että Jerusalemin ylimmälle paikalle rakennetaan kristillinen kirkko, mihin Antikristus asettuisi Jerusalemiin hyökättyään. Tietoni Jerusalemin rakennustöistä on puutteellista, mutta yllätyin, kun Pekka Nuutinen vuonna 1932 kuvasi ylimmällä Jerusalemissa jotakin muuta kuin mitä siellä nykyisin tiedetään olevan, Kristuksen taivaaseenastumisen kirkko. Tähän jatkoksi sopisi tietoja Jerusalemin kaupungin ylimmän paikan historiasta, ken asiasta tietäisi. HV

MOORIAN VUORI

Ensimmäisen hengellisen kokoukseni pidin lähes vastakääntyneenä juuri henkikasteen saaneena pääsiäisen 1977 jälkeen Puhossalon koululla Kiteellä, missä toimin lukuvuoden 1976-77 väliaikaisena 3-6 luokkien luokanopettajana. Intoa oli, taitoa ja varsinkaan tietoa ei. Kuulijoina lähinnä oppilaiden vanhempia puhuin Moorian vuoresta jotakin lähdettä toistaen, että se olisi sama kuin Golgata. Entä Temppelivuori, entä Jerusalemin ylin kohta, Öljymäki, pohdin tänään.
Pekka Sartolalla onkin Moorian vuoresta vastaus valmiina:
"Tuskinpa mikään paikka maailmassa on ollut niin merkityksellinen, kiistelty ja historiallisesti tärkeä kuin Jerusalemin Temppelivuori, Haram al-Sharif, kuten arabit sitä kutsuvat tai Moorian vuori kuten sitä on ammoisista ajoista kutsuttu niin juutalaisuuden kuin kristinuskonkin piirissä." http://www.ajanteos.com/kolumni.htm 2. 8. 2003.
Clifford Denton kirjoittaa Moorian vuoresta: "Sekä Aabrahamin (ja Iisakin) että Jeshuan uskonaskel tapahtui Moorian vuorella."
SLEY kirjoittaa opissa esikuvista: "Iisak ja Jeesus - Moorian uhripaikka."
Ev. Lut. Kansanlähetys tarjoaa avaimia Raamattuun sanoin: "Genesiksen kohdasta (1Ms 28:16) "Herra on totisesti tässä paikassa, enkä minä sitä tiennyt.", Rabbi Rashi on kirjoittanut, että paikka, jossa Jaakob näki unen, oli Moorian vuori, jolle myöhemmin rakennettiin temppeli."
M. Peltonen kertoo Moorian vuoren Jumalan ja japanilaisten vastaavan paikan oletetuista yhteyksistä.
Olavi Peltola toteaa: Perimätiedon mukaan se oli Moorian vuori, jonka kupeella on Golgata.

KOLME HUIPPUA

Ikäänkuin Moorian vuorella olisi kolme huippukohtaa:
1. Temppelialue. Saapa nähdä kenen hajotettavaksi jää moskeijat Temppelialueella. Aiheesta sivuillani animaatio. Koska Herran Jeesuksen temppeli tullaan rakentamaan Temppelivuorelle, eikö sekin viittaa siihen, että moskeijat ovat Herran näkyvään paluuseen saakka? Tai sitten sen tieltä on hajotettava vielä moskeijan paikalle rakennettava turhia uhrimenoja harjoittava kolmas juutalaistemppeli. Ensimmäisen ja toisen temppelin alue Temppelivuorella on ns. vanhassa kaupungissa, Jeesuksenkin ajan Jerusalemissa.
2. Golgata vanhan kaupungin muurien ulkopuolella. Aabrahamin pojan Iisakin uhraamatta jättäminen ja Herra oli katsova sopivan uhrin, oman Poikansa, Jumalan Karitsan. Temppelin esirippu repesi ja juutalaisten 2000 vuotiset esikuvalliset uhrausmenot saivat täyttymyksen eivätkä enää meidän uskossamme jatku. Onko sillä mitään väliä, missä kohden Moorian vuorta Iisakin uhraamatta jättäminen tapahtui?
3. Öljymäki ylimmällä Pyhän kaupungin. Ylimmältä kohdalta lähtö ja paluu. Elokuva Jeesuksen taivaaseen astumisesta löytyy vielä:
Jesus.avi ryhmässä http://groups.yahoo.com/group/harriveijonen/files/.
Ja niinkuin nähtiin Herran nousevan ylös taivaaseen samoin on Hän takaisin tuleva ja jalkansa astuva Öljymäelle ja laittoman Hän tuhoaa suunsa henkäyksellä. Niin on Kirjoitettu ja kohta niin on tapahtunut! HV

11. 8. 2003 AAPELI SAARISALO: ENNUSTUKSET TOTEUTUVAT * VEIJONEN: SEVENTY YEARS AGEIN * GROUP FENNICA OLD BOOKS

AAPELI SAARISALO 40 VUOTTA SITTEN: ENNUSTUKSET TOTEUTUVAT

Vuoden 1963 kirjassaan Aapeli Saarisalo kertoi ensin tulevasta vuonna 1967 toteutuneesta vanhan Jerusalemin joutumisesta juutalaisille. Sitten siitä, mitä tapahtuu noin vuosina 2004-2014! Kirjansa sivulla 218 sanatarkasti seuraavasti:

Antiokus tahtoi osoittaa juutalaisille sen Jumalan voimattomuuden, jota he uskollisesti palvelivat. Tämä ylpeä pilkkaaja päätti haastaa Israelin Jumalan kaksintaisteluun ja voittaa hänet. Hän häpäisi Jerusalemin pyhäkön ja asetti siihen kreikkalaisten ylijumalan Zeuksen tai viininjumalan Dionysuksen palvottavaksi sikauhreilla. Antiokus lyötti rahoja, joissa on toisella puolen jumalaksi seppelöity kuninkaan kuva, toisella teksti: »Kuningas Antiokus, ilmitullut Jumala, voittaja.»
Antiokuksen yhteydessä panemme merkille tärkeän sanan, joka kreikankielisessä septuagintassa on eremun, hävittää, Dan. 8: 13; 11: 31. Tämä sama sana on kohdassa 9:27, joka viittaa roomalaisten toimittamaan hävitykseen, sekä kohdassa 12:11, joka viittaa Antiokukseen. Se esiintyy myös evankeliumeissa, silloin kun Jeesus puhuu »hävityksen kauhistuksesta», Matt. 24: 15; Mark. 13: 14; Luuk. 21: 20, ja toisessa Jeesuksen ennustuksessa, Matt. 23: 38; Luuk. 13: 35. Antiokuksen ylpeys, jota on kuvattu kohdassa 8:11, ilmenee myös kohdasta 11:36, jossa on viittaus Antikristukseen. Samat kreikan sanat tapaamme kohdasta 1 Makk. 1: 54. Antikristukselle on hävityksen toimeenpano niin luonteenomaista että hänta sanotaan »hävittäjaksi», Dan. 9: 27. Se mitä Paavali sanoo 2 Tess. 2: 3-12:ssa, on puhuttu tältä Danielin taustalta, vrt.lisäksi Dan. 8:12.
(Aapeli Saarisalo: Jerusalem - jos unhotan sinut s. 218 WSOY 1963)

LUTERILAINEN PROFESSORI

Aapeli Saarisalo on mainittu Veijosen sivuilla noin 50 kohdassa! Saarisalo on pätevin ja tunnetuin luterilainen, joka on liittänyt yhteen Daniel 9:27 ja 2 Tess 2. alun ja puhuu siinä yhteydessä tulevasta Antikristuksesta. Veijosen kirjathan perustuvat samaan eli Tuleva Lähi-idän rauhansopimus, missä Antikristus ilmestyy (2 Tess 2:4) vahvistamaan Jerusalemin valerauhaa ( Daniel 9:27 aikamme paljastin).
Aapeli Saarisalon sanomiset kirjassaan "Jerusalem" ovat nyt koko sivun 218 osalta yllä ja kirjassakin luvun nimenä on "Ennustukset toteutuvat". Kansikuva, josta minikuva ohessa, löytyy suuressa koossa juuri perustetussa ryhmässä groups.yahoo.com/group/fennicaoldbooks, http://photos.groups.yahoo.com/group/fennicaoldbooks/lst. Kuvia ei voi lisätä ryhmään liittymättä, mutta kuvat ja viestitkin näkee, kun vain on oma tunnus Yahoossa. Esimerkki viesteistä: http://groups.yahoo.com/group/fennicaoldbooks/message/2. HV

LINKS:

pyhamaanuutinen.htm= Jerusalemissa v. 1932 ja tänään