SANA ON VAPAA

SANA ON VAPAA

Tälle palstalle otetaan "Karpolla on asiaa" tyylisiä kirjoituksia ja muualla sensuroituja mielipiteitä.

Lappeenrannan ev.lut. kirkkojen lehteen - Suomen itsenäisyys loppu - Perusteluja Messiaan tulolle vuonna 2 eKr muille sivuillemme

RIKOLLISTEN POLIITTISUUS JULKI
E-S 8. 3. 1999 kertoi 10 milj. mk:n lottohuijauksesta. Saman päivän iltapäivälehdet mainitsivat lisäksi, että toinen epäilty on kunnallispoliitikko. Edellisen päivän Seurakunnan Tiedotuskeskuksen uutisemme wwnet.fi/users/veijone/, siis internetissä kertoivat, että hän on SDP:n jäsen ja ev. lut. kirkkovaltuutettu. Eikä meillä salatakaan rikollisten poliittisuutta ja lahkolaisuutta. Harri Veijonen (E-S ei ole julkaissut maaliskuussa 1999)

KARI NIKKISELLE
Väitätte E-S 10/11 -96, että ukko-Nooa ei ilmoittanut naapureille rankkasateiden olevan tulossa. Tietääkseni Nooa saarnasi tuomion tuloa 120 vuotta. Huhutkin "hullusta" arkin rakentajasta ehtivät levitä laajalle. Nooaa ei voida syyttää siitä, että silloiset tiedotusvälineet suhtautuivat asiaan suunnilleen samoin kuin nyt suhtaudutaan kirjaan "Jerusalemista sovittaessa Jeesus saapuu pilviin". Olisi poikkeuksellista, että tämä vastaus pääsee Etelä-Saimaaseen, mutta tavallista, että siinä äänessä ovat sellaiset unilukkarit,jotka Nooan aikana naureskellen rakensivat kirkkojaan.
HARRI VEIJONEN(E-S ei ole julkaissut)

- - - - -

JÄRKEVIÄ KAUPPIAITA

Kalustetalo Suomela ilmottaa Etelä-Saimaa lehden takasivulla "LOPPUUNMYYNTI KIIHTYY". Järkevät kauppiaat lopettavat viimeistään nyt!
"Vuoden lopun lähetessä kaupunkien välinen kauppa loppui melkein kokonaan, asuntoja hylättiin ja niiden annettiin rappeutua; mitä hyötyä olisikaan ollut omaisuudesta, kun se ehkä laskettaisiin omistajalle viaksi viimeisellä tuomiolla..." (Berlitz: Maailmanloppu 1999 s. 19).
Rauha ylösottoineen on jo lähellä!
Entinen kauppias


- - - - -

SEURAKUNNAN TERVEHDYS
Lappeenrannan ev. lut. kirkkojen lehteen

Lehti tuli pyytämättä kotiimme 12. 12. 1996. Lehti jatkaa väärällä nimellä "Lappeenrannan seurakuntien tervehdys". Teidän nimenne on ev. lut. kirkko tai ainakin ev. lut., mutteivät ole vieläkään nimeäänkään oppineet. Lehden päiväys on sentään "syyskuu 1996" onhan se Jeesuksen syntymän juhlanumero ja Herra tuli lihaksi syksyllä. "Jouluna Jumala syntyi" kyllä kannessa väitetään kuten Kantelettaressakin satuja. Koko kansi yhtä jumalankuvaa, minkä tekemisen toinen käsky kieltää.
Sivulle kaksi on viime tipassa otettu ev. lut. lahkon pään John Vikströmin puheenpätkä Lontoosta: Hyvinvointiyhteiskuntaa ei saa purkaa. Seurakunta on tietenkin samaa mieltä, mutta myös toimi sen mukaan vastustamalla liittymistä EU:hun.
Sivulla kolme kerrotaan kirkkopäivien alkavan Viipurissa. Lahkojohtaja Vikströmin kerrotaan kutsuneen mukaan Pietarin ja Laatokan alueen metropoliitan. Ei mainita onko ortodoksikirkon jäsen Vladimir Zhirinovski mukana.
Päätoimittaja Ilpo Perttilä tekee 10 kysymystä Raamatusta, siitä uudesta kirkon väärennöksestä. Kysymys 4. esim. vääntää "onko nyt tullut se aika" kun opetuslapset kysyivät milloin Israel jälleen saa valtakunnan (Ap 1:6,7) ja vastaus pitäisi olla: ei ole ensimmäisten opetuslasten asia tietää aikaa 14.5. 1948. Kirkko siis yrittää kaikin keinoin estää ajan tietämisen "meiltä" eli teiltä porton (Ilm 18:4) jäsenet! Kysymys 10 on se mainio kirkon raamatunväännös tehkää kaikki kansat opetuslapsiksi kastamalla kansoja. Tämäkin oikeassa muodossaan löytyy meiltä raamatun
käännöskorjauksia sivulta.
Sivulla kuusi RKK:n sihteeri pitää ääntä ei sentään taas poistaen Roosia Raamatusta vaan lisäten Jeesukselle syntymäkirkon. Joulu on täynnä symboleja, tottahan se on. Pitäisi jokaisen vaan tajuta, että Kristus ei kirkon symbolien keskelle tule!
Sivulla kahdeksan alkaa mainokset mm. Etelä-Saimaa toivottaa rauhallista joulua. Seurakunnan (kirkkoihin kuulumattomat) Etelä-Saimaa poisti ilmoitussivuiltaankin.
Sivulla yhdeksän on tutuinta kirkkoa. On teatterinäytelmän arvostelu ja Matti J.:n artikkeli "Maahengen kohotusta." "Positiivista näköalaa siinä luodaan." Matti J. on saanut kirjan "Jerusalemista sovittaessa Jeesus saapuu pilviin", mutta kirkossa luodaan uskoa tulevaisuuteen, toisin sanoen siihen, ettei tulevaisuus olisi Raamatun ilmoituksen mukainen ja etteikö tulevaisuus olisi vain porton ulkopuolisessa seurakunnassa. Ei mitään Matti J.:tä vastaan vaan myö ei olla teitä!
SLEY ilmoitti E-S:ssä "Kristus kirkon pää". Kun kysytään kirkon päätä ihmisiltä, vastaukseksi kyllä saadaan arkkipiispa, paavi, tms. Kenellä ei ole nimetä näkyvää johtajaa, siellä voi olla seurakunta ja päämme on Kristus. Mutta SLEY:stä lehdessä positiivista se, että Martti Lutherista ym.(!) ovat tehneet CD-ROMin. Hinta tosin 995,-.
Naispappi Kaarina Knaappilaa en tunne, mutta hän kertookin Kirkkosista, tulevista kirkkopäivistä. Seurakunta ei ole sellaisissa mukana ja ilmeisesti kirkon sisälläkin löytyy pimeintä toimintaa vieroksuvia.
"Äänestä kotikirkkoasi Suomen kauneimmaksi." Emme äänestäisi Betania temppeliäkään, mutta huomataan vain, että kaikille lappeenrantalaisille suunnattu lehti jättää temppeleistäkin mainitsematta parhaat ja meitähän ei tunneta edes viime numerossa olleessa "maailman kristittyjen" listauksessa. Eipä silti, että listalle kuuluisimmekaan. Kristitty-nimityksen ovat omineet paavin seuraajat (vrt. paulikiaanit ja joulunkin he keksivät. Kristus ei opettanut muistelemaan syntymäänsä edes oikeaan aikaan. Toki pahempaakin on olemassa kuin toivottaa hyvää joulua sanoessamme hyvää adventtiaikaa!

Seurakunnan historia on marttyyrien ja muiden syrjittyjen historiaa. Sinne tästäkin

SATAN JA SUOMEN KIRKKOJEN INTERNETPALVELU

On tuo SATAN ohjelma tuttu. Viime kesänä turvallisuusmessuilla Tampereella oli mahdollista antaa yliopiston kavereiden yrittää hackeroitua verkossa oleviin palvelimiin (kun ensin tehtiin kirjalliset sopimukset). Yli puoli tuntia se yritti etsiä turvallisuusaukkoja, mutta ei onnistunut. - (parasta sensuroida osa) Melko kamala ohjelma se on joka tapauksessa, vaikka turvallisuusasiat olisi hoidettu. Kun kysyin kuinka moni muu oli antanut kokeilla tällaista käsittelyä, niin vaustaus oli, että kukaan muu ei ollut uskaltanut kokeilla.
nimimerkki

www.churches.fi on kirkkohallituksen domaini, josta kaikki listalla olevat yhteisöt ovat maksaneet 4000FIM ev.lut kirkolle, että ovat saaneet nimensä näkyviin. Tästä syystä siellä ei ole Baptistien, eikä Metodiestien nimeä näkyvillä. Tämän kertoi minulle paikallinen Metodistipastori. kuka lie

- - - -

Tarkennus ja mielipidesivulle

From: Moshe Zew To: veijone@kareltek.fi
Tarkennus kirjoitukseeni: "Vartija, mikä hetki yöstä on?"
Tietokonelaskelmat osoittavat, että juutalaisessa kalenterissa on 242 vuoden virhe ja sen mukaisesti vuonna 1998 täyttyy viides vuosituhat eli silloin alkaa vuosi 6000 (E.W.Faulstich, Chronology History Research Institute, Iowa, USA). Se olisi Hoosean kolmannen päivän alku. Hän on ennustanut: "Tulkaa, palatkaamme Herran tykö, sillä hän on raadellut meitä, ja parantaa meidät, hän on lyönyt meitä, ja sitoo meidät. Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä. Niin tuntekaamme,pyrkikäämme tuntemaan Herra: hänen nousunsa on varma kuin aamurusko, hän tulee meille kuin sade, kuin kevätsade, joka kostuttaa maan (Hoos 6:1-3)".
Tiedämme, että myös kristillinen kalenteri on virheellinen. Ensinnäkään siinä ei ole vuotta nolla (0) ollenkaan. Laskelmat tehnyt munkki myös ajoitti Jeshuan syntymän myöhemmäksi, kuin se todella oli tapahtunut. Syntymän tarkasta ajankohdasta on useampia toisistaan poikkeavia tulkintoja. On mm. päätelty, että oikea ajankohta olisi vuonna 2 eKr., erään tulkinnan mukaa syntymä olisi tapahtunut jo vuonna 12 eKr. Yleisin ja tarkimmin perusteltu tulkinta vahvistaa syntymän tapahtuneen kuitenkin noin 7-4 eKr.
Kirjoitukseni "Vartija, mikä hetki yöstä on?" tarkoituksena ei ole ilmoittaa milloin Jeshua palaa tai milloin alkaa ahdistuksen- tai vihanaika. Tarkoitus on havahduttaa uskovat näkemään, että AIKAA ON VÄHÄN! Jos Jeshuan syntymä on tapahtunut vuosien 7-4 eKr välillä, niin oikea vuosiluku pitäisi jo nyt kirjoittaa alkavaksi numerolla kaksi (2)!

Moshe Zew

SUOMEN ITSENÄISYYS MENOSSA TÄYDELLISESTI

Rahaliiton kolmanteen vaiheeseen liittyvä päätös tehdään eduskunnassa alustavien tietojen mukaan tämän vuoden syksyllä. Se merkitsee täydellistä ja lopullista itsenäisyyden menettämistä. EU-jäsenyyden purkamisella on kiire . -Oheisen kasetin olemme lähettäneet...
Seppo Hauta-aho, Suomen Sanomien päätoimittaja
Vastaus: Kirjaan aluksi paloja kasetista:

EU on kokonaisuus - eli päätösvaltaa ei voi määritellä prosenteissa. EU:n oikeudella on etusija kansalliseen lainsäädäntöön nähden eli EU:n oikeussäädäntö on Suomen lainsäädännön yläpuolella (Eurooppatiedote 146/1994).
Maanviljelijät eivät EU:ssa saa työstään nettotuloja vaan EU määrää tulon (146/1994 s. 29). Kansalliset tuet on hyväksyttävä komissiossa (146/1994 s. 38). EU:n tulliliitto - mikä maa olisi itsenäinen, kun sen rajoilla tullimaksut kerää vieras valtiovalta (146/1994 s. 50).
Radioaktiivisen jätteen maahantuontikielto ei ole EU:n oikeuden mukainen (146/1994 s. 82) eli Suomella ei ole oikeutta estää ydinjätteiden maahantuontia. EU:lla on yksinoikeus toteuttaa poliittiset tavoitteensa (Oikeusmin. julkaisu ns. Maaschritin sopimus s. 6) itselleen tarvittavin keinoin (s. 7). "Tämä sopimus on tehty rajoittamattomaksi ajaksi", EU:sta ei voi erota kansallisena päätöksenä eikä jäsenmaat päästäisi Suomea EU:sta onhan se nettomaksaja alusta alkaen.
Suomi sitoutuu EU:n rahapolitiikkaan, yhteiseen valuuttaan. (146/1994 s. 84) Mikä maa olisi itsenäinen kun kansallinen valuuttavaranto siirtyy vieraan maan hoitoon. Suomessa tulevat voimaan myös Suomen vastustamat säädökset (134/1993, 9.1.-92 Valtioneuvoston selonteko s. 43). Suomen kuten muidenkin maiden komissaarit eivät voi EU:ssa ajaa maansa vaan EU:n etua, jne.
SUOMALAISET PETETTY! Vuonna 1994 nykyinen pääministeri Paavo Lipponen oppositiojohtajana puhui totuutta: hallitus salaa jäsenyyteen liittyvät sotilaskohdat. Presidentti kielsi keskustelun ja oppositiojohtaja vaikeni. Suomihan sitoutuu EU:n turvallisuuspolitiikkaan (146/1994 s.90). Ulkoministeriö omissa asiakirjoissaan vahvistaa, että Suomi menettää itsenäisyytensä. Poliittinen johto on tietoisesti johtanut suomalaiset harhaan! Nämä saavat myös ymmärtämään sen, miksi kritiikki ja vastarinta haluttiin nujertaa niin totaalisesti kuin se tapahtui.
Suomen johto on syypää katalaan petokseen ... valtiokaappaukseen! Erään tanskalaisen toimittajan haastattelussa presidentti kytki tämän valtiokaappauksen vastustajat fasismiin. - Te, jotka arvostatte itsenäisyyttä, miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, viekää tieto petoksesta jokaiseen kotiin Suomen jokaiseen kolkkaan. - Monet ovat jo loppuun asti väsyneet yksin ja syrjittynä uskollisuutensa ja arvojensa tähden. - Petturit ja maansa myyneet, he joutuvat nöyrtymään oman rikoksensa edessä!

Tällaista asiaa siis jakamassanne nimettömän puhujan kasetissa. Emme levitä kasettia, mutta voimme mainita, että sitä saa noin 10 mk/kpl osoitteestanne: Suomen Sanomat, PL 42, 00641 Helsinki, FINLAND. Suomen Sanomat ei ole seurakunnan julkaisu, mutta mainittu sivuillamme jo siitäkin syystä, että LAPPEENRANNAN MAAKUNTAKIRJASTO ei pidä esillä julkaisijansa sinne postittamaa ko. lehteä. Kirjaston tiloissa (!) toimii EU:n tiedotustoimisto!
(18/1 97)

PERUSTELUJA MESSIAAN TULOSTA aikaisintaan v. 2 eKr.

Moshe Zew mainitsee edellä Jeesuksen (suomalaisena voin käyttää hepr. Jeshuan sijasta suomennosta Jeesus, vaikkei nimiä pitäisikään kääntää) syntymäajan 4-7 eKr. parhaiten perustelluksi.
Mielestäni seuraavia todisteita ei yleensä edes tunneta:

1. Tärkein peruste syntymäajan sijoittamiselle ennen vuotta 4 eKr on käsitys, että Herodes (Matteus ja Luukas: Jeesus syntyi Herodeksen aikana) kuoli vuonna 4 eKr.
A. Yleisesti hyväksytty esitys, että Herodes kuoli vuonna 4 eKr. on olettamus!
B. Löytyneekö sille muuta perustetta kuin Josefuksen kirjoitukset? Hänen toteamuksensa kuitenkin lienee väärinymmärretty! Uusimmat todisteet osoittavat, ettei Josefuksen merkinnät tarkoittaneet Herodeksen kuolemaa vaan sitä, että kuningas koki 4 eKr. poliittisen tappion. Itse asiassa hän olisi kuollut vuonna 1 eKr.
C. Tukijatkin antavat viitteitä muuhun. Aapeli Saarisalokaan ei ollut kaikessa oikeassa. Sanakirjassaan hän uskoo Herodeksen kuolleen 4 eKr., mutta kirjoittaa, että kuolema tuli pitkällisen, vähitellen hivuttavan sairauden tuloksena.

2. Siis mahdollista vaikka olisimme väärässäkin

A. Voiko hivuttavasti kuoleva toimia loppuunsa asti käytännön johtotehtävissä? Eikö uskottavampaa ole vuonna 4 eKr. käytännön vallan vaihtuminen, vaikka muodollinen johtajuus olisi jatkunutkin kuolemaan 1 eKr. asti? Eikö sen jälkeinen tilannekin viittaa vallan jakaantumiseen (Agrippa, Antipas, Arkelaus)?

B. Ristiriidat. Josefuksen tiedetään kertoneen Herodeksen olleen 15 vuotias saadessaan kuninkuuden, mutta silti yleensä uskotaan hänen olleen 25 vuotias (IRT palsta 1198).
C. Kymmenen vuoden virhe. Jeesuksen syntymäajaksi oletettu siis myös vuotta 12 eKr. Edellisen 10 vuoden virheen perusteella tulee tukea ajoitukselle 2 eKr.

3. Erehtyisikö muinainen munkki - nimensä muuten Jerome eläen 300-400-luvuilla - enemmän kuin nykyiset luopumuksen huiput?

A. Liberaaleilla on syynsä selittää, että kolmas vuosituhat on jo menossa. Pilkkaajaksi itsensä todistaa juuri sillä, että on tarve kieltää Messiaan paluu 2000 jKr., vaikkei siihen usko vaan pelkää sitä. Seurakunnalla ei ole tarvetta omaksua pilkkaajien valheisiin perustuvia näkemyksiä.
B. Munkilla ei edes ollut tarvetta valehdella määritellessään syntymävuotta.
C. Yleensäkin lähempänä tapahtumaa kirjattu tulos on lähempänä oikeaa kuin paljon myöhemmin tehty.

4. Kirkkoisät kerrankin oikeassa

A. Vaikkemme pitäisi moniakaan historiaan säilyneistä kirkkoisistä arvossa, täytyy meidän arvostaa sitä, ettei heiltä löydy nykyisten liberaalien käsityksiä koskien Herran syntymäaikaa. Liekö tiedossa yhtäkään, joka olisi sijoittanut syntymäajan aikaisemmaksi kuin 2 eKr.?!
B. Moniakin löytyy, jotka sijoittivat syntymäajan juuri vuoteen 2 eKr.:

Irenaeus (n. 130 jKr.), Klemens Aleksandrialainen (n. 150 jKr.), Tertullianus (n. 160 jKr.) ja Eusebius (264 jKr.).

5. Näkemys hyväksytty seurakunnan ulkopuolellakin

A. Periaatteessa totuuteen ei vaikuta se uskooko kukaan siihen, mutta on hyvä tietää, että näkymys Messiaan tulosta 2 eKr. on hyväksytty myös seurakunnan ulkopuolella, esimerkiksi Griffith-observatoriossa Kaliforniassa.
B. Enemmän vaatii, että käsitys saa ihmisiä muuttamaan totuttuja tapojaan. Mutta niinkin on käynyt. Mm. planetaariot Kaliforniassa ja Michiganissa ovat 1980-luvun alussa muuttaneet Herran syntymää esittävän ohjelmansa sellaiseksi, että syntymä olisi tapahtunut vuonna 2 eKr.
NASA:n tietokoneella ja muilla välineillä The Sunday Times lehden mukaan astronomi Chris Clayton Rutherford-Appleton-laboratoriosta: entistä paremmat tutkimusohjelmat ovat paljastaneet kahden tähden kohtaamisen merkittävämmäksi kuin ennen luultiin. Kysymys on Jupiterin ja Venuksen kohtaamisesta taivaankannella vuoden 2 eKr. kesäkuussa.

6. Aikamme laskelmien valossa Messias tuli noin vuonna 2 eKr.

En itsekään pidä oikeana sitä, että yksin sen perusteella, että laskelmani viittaavat vuoden 2000 jKr. olevan noin vuonna 1998 pitäisi Jeesuksen syntymäaika määritellä noin vuoteen 2 eKr.. Tiedän kuitenkin, että yksi päivä on Herralle kuin tuhat vuotta, Messias tuli oikeaan aikaan ja Messias tulee takaisinkin oikeaan aikaan! En näe mitään syytä kieltää tätä viimeistä perustetta otsikon perusteiden joukosta vaan odotan tapahtumienkin etenevän esitettyjen perusteiden tueksi.

HARRI VEIJONEN

(20/1 97)

Siunaavat terveiset Tampereelta!

... Ilolla luin keltaista kirjastasi "Jerusalemista sovittaessa". Siinä on Dan 9:27:stä. Itse olen Herralta saanut 3Moos 25:8-11,13 jakeista vert. 1 Tess 4:13-18. Niissä on yksinkertaisen selkeästi miten voimme laskea eli ottaa sanasta ja Israelin valtiosta suoraan ohjeet laskelmiin, joita ilman Israelin valtion olemassaoloa ei olisi voinut päätellä. Ja Ilm 13:18 sai ainakin minut ilahtumaan siitä mitä Herramme on suonut ilmoittaa Sanaansa tutkiville. Nämä yhtyvät siihen mitä tuot kirjassasi Danielista joka antaa samat päätelmät.
Israelin valtio perustettiin 14.5.1948 (3 Moos 25:8 laske 7x7). Eli: 1948+49=1997, 3 Moos 25:9. 7.kk on syyskuu eli Isr. Tishri. Pasunansoitto 1997:ään lisää yksi= 1998! Vrt. 3Moos 25:10,13. Sekä vuosiviikko (7 v valerauha), rauhansop. alkoi 31.10. 1991 joten päädytään hyvinkin syyskuuhun 1998!
Tai Ilm 13:18 3x666=1998. ... rukouskielessä jo useita vuosia tullut SEPTEMBER. Voit siis arvata yllätykseni lukiessani kirjastasi (Danielin kirjan tulkinnasta) samoja asioita!
Pertti J. Tampere

+++++++Onko Lemillä hyvä asua?
Tarjottu Etelä-Saimaaseen otsikolla: Onko PLO sivistysvaltio?
Onko Israel sivistysvaltio-kirjoitus tässä 14.5. oli mielestäni kuin terroristijärjestö PLO:n tilauspropagandaa, mutten olekaan hankkinut sivistystäni esim. Hesarista, joka nimitti jo terroristien päällikköä olemattoman valtion, Palestiinan presidentiksi.
Israel ei ole kuin muut valtiot. Yksikään ns. sivistysvaltio ei suostuisi maansa jakamiseen vieläpä pahimmiksi vihollisiksi tiedetyille! Mutten voi kuin ihmetellä sitä miten itse mielestänsä viisaat toteuttavat ennustuksiani. Israelin maa jaetaan, vieläpä Jerusalemkin. Ja sitten kai taivaaseen ei tahdota kun Lemillä on niin hyvä asua? Israelin ollessa vertauskuvaa taivaasta luulisi Lemilläkin tiedettävän mitä sinne on tulossa kun Israelin vastakohta saa valtion.
Harri Veijonen (E-S ei ole julkaissut)

Ristin Voitto naispappien varaan?

Ristin Voitto Nro 38, 18.9. 1997 herättää ajatuksia. Tarkoitan naisen asemaa koskevia kirjoituksia. Maailmastahan on peräisin ajatus, että seurakunnassa kaikki pitäisi olla yhtä huonosti kuin siellä. Jos seurakunta on, siinä naisen asema on täsmälleen sama kuin se oli silloin kun seurakunta maan päälle tuli. Ensinnäkin on selvää, ettei ole papistoa. Ristin Voitto uhraa koko takasivunsa kertomukseen Norjan helluntaiherätyksen naispastorista. "Seurakunta tarvitsee isän ja äidin" kyseinen artikkeli on otsikoitu. Seurakunta ei tarvitse mitään, mikä ei seurakuntaan kuulu! Toki seurakuntalaisten kodeissa pitäisi olla isä ja äiti eikä esimerkiksi isän eläessä isäpuoli. "Perhekin tarvitsee isän ja äidin, miksei sitten seurakunta?" päättää toimittaja, joka ei näytäkään hakevan vastauksia Raamatusta vaan kuin puolustusta synnille nimittää lastensa isäpuolta isäksi. Isäpuoli toki voi olla parempi kuin isä, mutta naispappeja ei voi tuoda seurakuntaan, koska seurakunta pysyy papiston ulottumattomissa. Kirkkoja pappeineen kyllä riittää.
Ristin Voitossa ei näköjään kukaan enää uskalla sanoa niinkuin asia on. Itse lehti kertoo, ettei Valtter Luoto alustuksessaan paljastanut omaa käsitystään. Raamattu opettaa yksiselitteisesti, että mies ja nainen ovat samanarvoisia, mutta seurakunnassa hoitavat hieman eri tehtäviä niinkuin perheessäkin tulisi olla isä ja äiti, isä perheen pää kuten Kristus seurakunnassa. Toki joitakin asioita molemmat pystyvät tekemään yhtä hyvin ja yhdessä. Pystymisestä ei kuitenkaan ole kysymys vaan esimerkiksi seurakunnan kaitsijan tehtävien kuulumisesta vain yhden vaimon miehelle. Neuvotteluvaraa on vain siinä, mitkä tehtävät sitten voivat olla muita kuin seurakunnan kaitsijan tehtäviä.
Ristin Voitto voi saada tilauksia lisää, kun se kehuu luopumuksesta todistavaa naispappeutta; Jehovan Todistajat voivat saada jäseniä, kun eivät usko helvettiin. Seurakunta tulee toimeen omillaan, vaikkei naisia lopun aikana jäisi siihen yhtään. "Löytäneekö Ihmisen Poika kun Hän tulee?" Usko on ojentautumista Sanan mukaan!
Huolestunut

Tervehdys Harri !
Olet varmaankin seurannut tiedotusvälineistä, kuinka room.kat kirkko ja ev.lut kirkko "yhdentyvät" ja kelpuuttavat tekojen vanhurskautuksen. Huh, Huh. Toisaalta, niinhän Raamattu ennustaa. Elämme tosiaan mielenkiintoista aikaa. Ylösotto on lähellä. Kiitos Herralle.
Sinua siunaten !
t. M.M.

NAISPAPPEUS MÄÄRÄTTY KAIKKIIN KIRKKOIHIN

Kuinka et voi nähdä Antikristus järjestelmää vaikka se jo nyt (kauan aikaa sitten) TÄYTTÄÄ MITÄ SEN PITI TÄYTTÄÄ! Eikö Paavi ole nostanut ITSENSÄ JUMALAN TILALLE ? EIKÖ? Muita asiota en viitsi enää luetella. Vielä, tiedätkö mikä Pedon KUVA on ? Mitä se tarkoittaa ? On sitä vielä olemassa ? Vastaus joka on 100% oikein: KMN eli KIRKKOJEN MAAILMAN NEUVOSTO ! Voitko uskoa tätä (myös Johannes ihmetteli nähdessään Porton). Jos katsot mitä SE JO ON saanut aikaan ja MITKÄ OVAT SEN TAVOITTEET niin ainakin toivon että näkisit sen. En tiedä miten sinä suhtaudut näihin mutta V.1991 se päätävoite oli ETTÄ KAIKKIIN KIRKKOIHIN TULEE NAISPAPPEJA !!!!! (en tiedä, tämä ei ehkä riitä mutta käy vaikka kirjastossa ja lainaa joku tätä koskeva teos)
Terv Toni

Tonille: Käsitys, että paavi kirkkoineen on Antikristus, on hyvin yleinen. Olen itsekin maininnut, että paavi on Kristuksen sijainen. Sulhasen sijainen on portto! Sivuillamme todellakin virallisesti hyväksytty vain näkemys, että Antikristus on viimeisen petovaltion viimeinen johtaja. Samalla ei lainkaan väheksytä paavin osuutta tässä antikristillisessa järjestelmässä sen uskonnollisena osana ja kirkkojen maailmanneuvosto jonkinlainen porton porukkakuva! Kirjoituksesi tärkein pointti on mielestäni siinä, että tuot lisävaloa edellä esitettyyn naispappeuteen. Helluntaikirkkokin on kirkko ja toteuttaa paavin määräyksen: naispapit kirkkoon. "Nainen, jonka sinä näit" sanotaan osuvasti Ilmestyskirjassa paavilaisen järjestelmän huipennuksesta, jonka näemme vasta nyt toteutuvan kaikkiin kirkkoihin. Porton vastakohtana morsian. Pedon vastakohtana Karitsa. Takaisin tuleva peto polttaa porttonsa tulessa ja Karitsa pelastaa morsiamensa. En omaksu hyviäkään huonompia selityksiä ainakaan M. Gorbatshovin elinaikana! Harri.

LÖYTÄNEEKÖ YASHUA USKOA!

Kuuntelin Billy Grahamin saarnaa Kanadasta lyhytaaltoradiolla. Hän sanoi näin: "Jos JASUA tulisi tänään noutamaan morsiamensa pois, niin ensi Sunnuntaina miljoonat menisivät kirkkoihinsa. He saarnaisivat saarnansa, laulaisivat laulunsa, rukoilisivat rukouksensa, eivätkä he tietäisi, että Morsian on otettu pois ja Pyhä Henki ei enää ole maan päällä." "Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö Hän uskoa maan päältä!"
Shua sähköpostista.

KIITOS!

Vastaan T. Piispalle

T. Piispa Imatralta kysyy (E-S 6. 10.), "milloin rauha Lähi-Itään?" Vaikkei kysymyksensä pontimena olisi meidän, kirkkoihin kuulumattomien seurakunnalliset ilmoitukset Imatralla, me emme ole mukana siinä, mistä T. Piispa käyttää nimitystä "me"!
Terminsä "me" ei paljastanut, onko kysymyksessä esim. adventtikirkko, mikä ei Piispan tavoin lainkaan ymmärrä Israelia eikä seurakunnan ylösottoa, pelastusta yläilmoihin maan päällisen vihan ajan ajaksi. Tosin ilmeisesti adventistitkin tietävät, ettei rauhaa Lähi-Itään saavuteta millään Piispan esittämällä kasvatuksella vaan sen tuo Kristus näkyvästi palatessaan.
Ns. rauhankasvatus on vaarallista maailmallista humanismia. Se näyttää sekoittaneen T. Piispankin pään niin, ettei hän lainkaan ilmaise olevansa odottamassa Herraa ja Hänen valtakuntaansa maan päälle. Päinvastoin hän on mukana siinä Jumalan totuuteen mielistymättömille lähettämässä väkevässä eksytyksessä, missä mennään mukaan Israelia vastaan hokemaan, että rauha Lähi-Itään saavutetaan jakamalla Israelin maa (myös velipuoli Ismaelille)! Kuitenkin Antikristus valtioineen näyttää olevan tulossa (takaisin) juuri sitä mukaa kuin USA Israelia valerauhaan ajaa! Me emme ole mukana edes rukoilemassa valtion pelastumista silloin, kun enää vain yksilöillä on pelastumisen mahdollisuus. Tuota mahdollisuuttakin ollaan nyt väkevästi viemässä Etelä-Saimaan sensorinkin karsiessa yleensä juuri meidän kirjoituksemme!
HARRI VEIJONEN
Kirkkoihin kuulumattomat

(Faksattu Etelä-Saimaaseen 6. 10. 1997. Mainitaan tässä, jos julkaistaan: . . )

KIRJOITA ROHKEASTI TÄHÄN NIMELLÄ TAI NIMIMERKILLÄ!

HOME